Pinterest tuo lisää näkyvyyttä yrityksesi sisällöille

Pinterest tuo lisää näkyvyyttä yrityksesi sisällöille

Olen kesällä perehtynyt lähemmin Pinterestin käyttöön.

Minulle Pinterest on aina toiminut jonkinlaisena moodboardtyökaluna, jolla olen hakenut ideoita ja inspiraatiota käsityö- tai remppaprojekteihini. Käyttö on ollut satunnaista ja tarpeeseen liittyvää; kun on pitänyt saada ideoita kylpyhuoneen kaakeleihin tai vaikka joululahjavillasukkien neulomiseen, olen hakeutunut Pinterestin pariin. Ideointiin se on täydellinen työkalu.

Mutta nyt testailin sitä ensimmäistä kertaa yrityskakkulat päällä – ja löysin muutaman mielenkiintoisen pointin.

Pinterest on ennen kaikkea hakukone

Moni luokittelee Pinterestin sosiaaliseksi mediaksi, mutta yrityskäytössä sen voi nähdä myös hakukoneena.

Koska alustalla haetaan ensisijaisesti inspiraatiota ja uusia ideoita, kannattaa yrityksen tuottaa visuaalista materiaalia, joka opastaa ratkaisemaan asiakkaan pulmia ja tekee hänen elämästään helppoa.

Pinterest myös ohjaa käyttäjät haluamaasi sisältöön verkkosivuillasi. Jos esimerkiksi julkaiset alustalla infograafin jostain tietystä aiheesta, voit ohjata kävijöitä lukemaan aiheesta lisää blogissasi.

Sisältö elää pitkään Pinterestissä

Pinterestissä on myös se etu, että sisältö elää siellä huomattavasti pidempään kuin muissa sosiaalisen median kanavissa. Jonkin arvion mukaan twiitin elinkaari on tähdenlennon mittainen, vain 18 minuuttia, kun Facebookissa sisältö pysyy pinnalla 2–6 tuntia.

Pisimpään sisällöt elävät Instagramissa, 1–2 päivää. Tähän verrattuna Pinterest on maraton – sisällön elinkaari ja syöttöliikenne omalle sivustolle voivat jatkua jopa vuosia. Kätevä tapa pidentää kovalla vaivalla tuotetun sisällön käyttöikää, eikö?

Tallentamasi pin-lisäykset luovat kuvaa sinusta

Pinterestin kuvavirran selaaminen on ainakin minusta hyvin koukuttavaa. Löydän minua kiinnostavan aiheen, klikkaan pin-lisäystä, löydän uuden mielenkiintoisen kuvan, klikkaan sitä… ja tallennan parhaat palat omiin tauluihin.

Tallennetut pin-lisäykset kertovat kiinnostuksemme aiheista ja luovat sitä kautta kuvaa meistä oman alamme tekijöinä.

Puutarhasuunnittelijan tallentamat puutarhaideat antavat vinkkiä siitä, mitä hän saattaa ehdottaa sinunkin tiluksille tehtäväksi. Se helpottaa puutarhasuunnittelijan valintaa huomattavasti.

Joo, mekin tarvitaan Pinterest!

Alkuun pääseminen on helppoa!

  • Luo Pinterestiin yritystili. Se on ilmaista ja se tarjoaa paremmat analytiikkamahdollisuudet kuin henkilökohtaisen tilin kautta toimiminen.
  • Hae sinua kiinnostavia aiheita, ala seuraamaan tilejä ja tauluja.
  • Luo omia tauluja – nämä voivat näkyä kaikille tai tietyille kutsutuille käyttäjille. Taulun voi myös merkitä salaiseksi, jolloin se näkyy vain sinulle. Lisää tauluihin sinua kiinnostavia pin-lisäyksiä.
  • Jaa omaa sisältöä, linkitä sivustollesi.
  • Kokeile, klikkaile, hae, maistele, inspiroidu, opi uutta.
Jaa tämä myös kavereillesi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.