fbpx Skip to main content
Asiakastarinat

Kannattaako pienyrittäjän panostaa viestintäpalveluihin? Totta kai kannattaa!

Kirjoittaja: 1 marraskuun, 2017Ei kommentteja

Yrityksen alkutaipaleella moni yrittäjä pohtii, mikä on oikea tapa markkinoida yritystään. Paljonko kannattaa tehdä itse, vai voisiko osan markkinointiviestinnästä hankkia ostopalveluna?

Yrittäjä, lakimies Johanna Rosten Lakiasiaintoimisto Legimia Oy:stä suosittelee ulkoistamista aina, kun se on mahdollista. Se säästää yrittäjän monelta vaivalta.

”Noin yleisesti olen sitä mieltä, että yrittäjän kannattaa aina ulkoistaa tehtäviä, joissa ei itse loista. Ammattilaisen kanssa lopputulos on yleensä parempi.”

Tämä pätee myös markkinoinnissa.

”Markkinointi on tärkeää yritykselle kuin yritykselle, oli sitten kyse uudesta tai jo vakiintuneesta toimijasta. Tuskin kellään tulee asiakkaita ovista ja ikkunoista. Asiantuntijan kanssa pääsee mainonnassaan heti alusta oikealla tavalla liikkeelle, eikä tarvitse pelätä, että pilaisi ensivaikutelman”, Johanna kertoo.

Markkinointinäkökulman tuominen sisältöön on lisäksi oma taitonsa.

”Vaikka tuottaisin itse miten hyvää juridista tekstiä tahansa, ei se ole sama asia kuin jos yrittäisi hioa myyntiin tähtäävää markkinointitekstiä.”

Itseään kun on niin kovin vaikea kehua.

”Se on meille suomalaisille todella vaikeaa. Kehuessa tulee usein helposti leuhka olo. Parempi antaa tehtävä jollekin, jolla on sana hallussa!”

Verkko on ensisijainen markkinointikanava

Verkko on monen pienyrittäjän ensisijainen markkinointikanavana. Näkyvyyden kannalta erityisen tärkeitä ovat kotisivut.

”Itse asiassa en edes näe muuta keinoa oman yritykseni kohdalla”, Johanna kertoo. ”Mutta sisällön pitää olla helposti lähestyttävää. Tekstien pitää olla ymmärrettäviä ja helposti luettavia.”

Verkkosivuja tukee näkyvyys sosiaalisen median kanavissa.

”Uskon vahvasti somen voimaan”, Johanna kertoo. ”Alamme perustuu verkostoitumiseen, siihen että tuntee paljon ihmisiä. Vaikka Facebookissa ei olisikaan miljoonia tykkäyksiä, siellä pitää olla. Se tekee yrityksesi nimeä tutuksi. Kyllä se vain sitten muistuu mieleen, joko seuraajille tai heidän ystävilleen, kun tarve syntyy.”

Kuka?

Johanna Rosten luottaa viestintäpalveluissa Viestintätoimisto Aioon.Johanna Rosten, oikeustieteen maisteri, sarjayrittäjä. Toiminut yrittäjänä jo 20 vuotta. Vetää tällä hetkellä Lakiasiaintoimisto Legimiaa ja työllistää itsensä lisäksi kaksi muuta lakimiestä.

Johanna otti yhteyttä Aioon Legimian perustamisvaiheessa kun yrityksen verkkosivustoa oltiin pystyttämässä. Tutustu Legimian sivustoon!

Kirjoita kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.